Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Hét replayeTovább

minimap

Rain vs XiGua - TvZ@Terminus SE

Blizzard Interjú Sean Day[9] Plott-tal

Cikkek/Interjúk 2011. május 19. WATERDACA 1 hozzászólás 974 olvasás Címkék: stream Starcraft 2

Blizzard Interjú Sean Day[9] Plott-tal

Day[9] egy kivételes kommentátor, aki nem csak kiválaszt egy mecset, és elmondja, hogy ki mit csinál. Ő belemélyed az eseményekbe és megpróbál olyan dolgokra rávilágítani, amik nagyon fontosak, de nem látjuk meg sok esetben.Több órás műsorokat csinál, ahol próbál ezekre az alapvető fontosságú dolgokra ráébreszteni, amikre magunk is rájöhetnénk tapasztalat útján, rengeteg játék során. De ez csak egy dolog, amivel kiemelkedik a többi VOD készítő közül, rengeteg mindent dolgoz fel és ad közre az adásaiban a Starcraft II-vel kapcsolatban.

 

Hogyan kezdődött a Videók készítése?

A bátyám volt az egyik legnagyobb Starcraft kommentátor, videó készítő körülbelül a 2005-ös WCG idején. Bejárta a világot, hogy meccseken kommentáljon, miközben én főleg a játékbeli fejlődésemre koncentráltam. A bátyám hatására nekem is megtetszett a kommentálás, néhányban részt is vettem, és nekem végül a játékanalizálás jött be a legjobban.

 

Mi a célod a videókkal? Tudatosan készülsz minden alkalomra, vagy csak úgy érzésből készülnek?

A Day[9]tv-nél tudatosan készülök a műsorokra, hogy koncentrált oktató témákat készítsek. Próbálom elkerülni azt, hogy mondjuk „Hé, gyerünk, analizáljunk egy játékot”, ehelyett jó pár Replayt megnézek, és próbálom azokat kiválogatni, amik kapcsolódnak az éppen aktuális témához. Ugyanez a felkészülés jellemző a „Funday Monday”-ra is, kivéve, ha a lényeg a szórakozás. (- ez egy hétfőnkénti adás, ami kötetlenebb témákkal foglalkozik (a ford.))

 

Le tudnád írni a folyamatot, ahogy egy adás készül? Milyen eszközöket használsz?

Elég kezdetleges eszközöket használok a felvételhez, ezt Flash Media Encoder-rel konvertálom át a Justin.tv-re. Általában rengeteg ötlet kering a fejemben. Ezekből választok egyet reggel, és e köré építem fel a műsort. Van, mikor azt akarom megmutatni, hogy fejlődik egy játék az egy mérkőzésen, máskor azt akarom megmutatni, hogy, lehet a meglévő stratégiákat megfogni, küzdeni ellenük. Ehez jó pár replay-t nézek, hogy kialakíthassak egy tiszta irányt a műsorhoz. Ha konkrétan egy mecset akarok bemutatni, akkor ezt többször újranézem, néha összehasonlítom más hasonló meccsekkel.

Jó pár olyan replay van, vagy más egyéb dolog, ami bár befolyásolja a meccsek kifejtését, de a néző ezeket nem látja. Mindig azt halhatod tőlem, hogy „Ő ezt vagy azt, vagy amazt csinálja, de csinálhatná A vagy B dolgot is”, és ez minden műsor jól megfontolt része. De a  replayek nem mutatják, meg hogy mi történt volna, ha A vagy B-t csinálja a játékos.

 

Van valami tanácsod, hogy miként kövessünk mindent figyelemmel egy meccs alatt?

Először is játszanod kell. Nagyon sokat.

12 éves Brood War játék megtanított arra, hogy a legtöbbet a minimappon tartsam a szemem, ne a főképernyőn. Ez megkönnyíti, hogy mindig mindent figyelemmel tarthassak és mindent észrevegyek játék közben. A Starcraft II-es tapasztalatom segített, hogy tudjam, hogy „Ó...neki X mennyiségű sentry-je van, akkor a zergnek Y mennyiségű Roachnak kéne lennie”. Szóval röviden, csak a gyakorlással lehet éles látásod.

 

Milyen tanácsot adnál annak, aki nézi az adásaidat (és próbál jobb játékossá válni)?

A legfontosabb dolog, hogy próbáld te is csinálni, amit látsz. Ne az árnyékba bújva próbáld formálni a játéktudásod. Másokkal együtt, interaktívan fejlődj, ne egyedül. Igen, játszani a játékot és tanulni valóban segít, de a legjobb út, ha csinálod, és nem aggodalmaskodsz. Az észrevételek, és a kritikák nagyon hasznosak tudnak lenni a fejlődés szempontjából, de ezekkel nagyon nagyon vigyázni kell! A szembetűnő, de kisebb, nem olyan fontos dolgokat kiemelik, amik nem mennek olyan jól, miközben a játék egésze és a többi dolog teljesen jó.

Csak próbálj a hasznos kritikákból tanulni, és hagyd figyelmen kívül a haszontalanokat.

 

Menyi idő egy műsor készítése, menyi munka van vele?

A csapat, 6-7 órát dolgozik egy műsoron. 2-5óra előkészíteni az aktuális tartalmat, 2 óra a stream, és még egy óra az egyéb dolgok elintézése (feltöltés, leírás készítése, címkézés, ilyesmik). A Funday Monday általában egy nap alatt készül el. Néha kevesebb előkészítéssel csinálunk adást, de a fentebbi az átlagos idő. Ezt vasárnaptól csütörtökig csinálom, de naponta tanácskozom a csapatommal. Nem találkozunk hétvégente vagy ilyesmi, mert általában ilyenkor más Starcraftos dolgokkal foglalkozom. Végülis a hét minden napján a Starcraftal foglalkozom nonstop.

 

Hogy kezdődött a Day[9]tv?

Ez egy kisebb folyamat volt. A fórumok egy nehéz terep azoknak, akik jó játékosok akarnak lenni, mert gyakran a jó és hasznos hozzászólásokat elnyomják az okoskodó emberek. Abszolút vannak, akiknek jól átgondolt, következetes hasznos tanácsaik vannak, de én valami konkrétabbat akartam. Próbáltam Audió adásokat csinálni, amivel valamilyen szintű figyelmet keltettem. Végülis ez is sikeres lett, de nem volt az igazi, mert nem lehet vele kifejezni, elmagyarázni bizonyos dolgokat. (például nagyon nehéz leírni a micro-t csak szavakkal, videó nélkül)

Aztán egy nap kipróbáltam az élőadást, mert gyorsabb volt, és videón keresztül sokkal könnyebb volt bemutatni stratégiákat. Mellette a chat még interaktívabbá tette, és ez növekedett, és fejlődött azzá, ami most van.

 

Szerinted mitől lehet sikeres egy olyan show, mint a tiéd?

Szerintem a legfontosabb az elkötelezettség. Nagyon komolyan csinálom, amit csinálok, és soha nem hagytam ki vagy „felejtettem el” véletlenül. Volt, hogy beteg voltam, és ez miatt nem mentem suliba vagy ehhez hasonló dolog történt persze, ez természetes, de ez a műsor az én felelősségem, magam miatt sem hanyagolhatom, és akik segítenek benne, ők is igazán bele adják magukat.

 

Sok adás szól a stratégiáról, és segít a játékosoknak megérteni a bonyolultabb dolgokat a Starcraft II-ben. Mi a motivációd ez mögött a megközelítés mögött?

A legtöbb motiváció abból ered, hogy találkozom, érdekes problémákkal mikor nézek egy játékot vagy játszom, és ebből kérdések születnek bennem.

Amikor leülök és elkezdek vizsgálgatni egy mecset az adáshoz, ugyanazt a technikát használom, mint amit a saját játékom fejlesztésére. Az egyetlen különbség, hogy közben beszélek is. Minden műsor végén úgy érzem, hogy én is tanultam valamit. Szóval fogom az új tudást, és használom. Ez abból ered, hogy a szívem mélyén én is játékos vagyok, aki élvezi az analizálást is, és a stratégia és gyakorlás kéz a kézben jár.

 

Van kedvenc Starcraft II meccsed vagy adásod?

A kedvenc meccsem a mana vs naama 3-adik meccse a Dreamhack-ről. Amikor a dolgok nagyon izgalmassá kezdenek válni, azt nagyon élvezem én is átérzem a feszültséget  - ez egy nagyon izgalmas, szoros meccs volt. Egész idő alatt ilyenek jártak a fejemben hogy „Uramisten mana ezt tényleg megcsinálja? TÉNYLEG MEGCSINÁLJA?!”

Az adások közül a #100. dik egy külön helyet foglal el a szívemben, mert ez az egész Starcraftos életemről szól. A Funday Monday-ok mindig szórakoztatóak, azokat is nagyon szeretem. A #252 is különleges, mert új megközelítésbe helyezi a játékot és a játékban a gondolkodást. Ebben az adásban rengeteg időt fordítottam arra, hogy elmagyarázzam a játékbeli hozzáállást, és a játék mechanikát. A #232-est is szeretem, amiben TLO vs White-Ra van. első ránézésre ez az adás furcsa, de ha tüzetesen megnézed, és lépésről lépésre veszed, hogy ez a két játékos mit miért csinál, máris jobban megérted. Rengeteg szórakoztató dolog is van benne, hiszen ezt Husky-val együttműködve csináltuk.

Köszi a hírt Gépzsírnak!

Kövessetek minket Facebook-on, és twitteren is!

avatar #1
TROLOLO 2011. május 22. 4 hozzászólás 13139.
Moderálva...