Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Hét replayeTovább

minimap

Rain vs XiGua - TvZ@Terminus SE

Tal'Darim Altar LE

Cikkek/Interjúk 2011. június 25. NyPeti 20 hozzászólás 2034 olvasás Címkék: Starcraft 2

Az első ilyen cikkünk a Tal'Darim Altar LE 1v1 pályárol fog szólni. A "LE" egy mozaik szó, jelentése: Ladder Edetion, ugyanis ez a pályát eredetileg a GSL készítette. Benne van a ladder map poolban. Gyakori kupa pálya.

Először általános információk:

  • Ez lényegében makró pálya, mert egyszerűen védhető a harmadik expünk is.
  • Kezdő pozíciók:

Négy lehetséges pozícióból kezdhetjük a játékot, amelyek a pálya négy sarkán helyezkednek el. A pozíciók egymástól messze helyezkednek el, ezért rushra nincs sok lehetőség.

  • A scoutolás ideje:

A következő három kép azt szemlélteti, hogy a dolgozók, egyes pozíciókba mennyi idő alatt érkeznek meg:

  • A pálya konkrét adatai:
    • Négy Xel'Naga Torony a pálya közepén, ha mindegyiket tartjuk Szárazföldön nem lehet kikerülni a látókörzetet.
    • Nincsen gold exp, de 16 normál telep van. Az alap bázisnak a bejárata nehezen védhető, hiszen egy szintben van a natural expel, emiatt nagyon sokan eraly expel kezdenek ezen a pályán.

Taktikai adottságok: Match upokara bontva:

  • TvP:

Terran oldalról:

Általában egy barack early exp nyitó taktikát szoktak alkalmazni, hiszen két teli bunkerre ezt nagyon könnyű megvédeni. A pálya közepén sok a nyilt terület, ezért az MMM(marine, marauder, medivek) jól használható, viszont a naturálnél lévő rámpánál 3 FF(force filed)-el le lehet zárni a feljárót, azért az MMM könnyen 2 részre választható, ami nem tesz jót az egészségüknek.
Jól lehet droppolni a pályán egyszerre akár több helyen, (jó multitasking kérdése)
A banshee harass nagyon jó, hiszen itt a main háta mögött, nagyon sok a hely, így a bansheeszabadabban szállhat. A harmadik és a main bázis között, légvonalban nagyon kevés az út, de szárazföldön egy nagy kerülőt kell tenni.

Protoss oldalról:

A protossok hasonlóan a Terránokhoz gyakran early expelnek, ha nem akarnak lemaradni az income-ban. A terránoknak a bunkerekkel könnyen védhető naturálját még akkor sem könnyű betörnie, ha a protoss egy base all in push-t csinál és a Terrán pedig expelt. Az early HT(high templar) build expel nagyon jó lehet, hiszen az Archon MMM ellen majdhogynem jobb mint az Immortal, mert splash damaget oszt. Illetve még ott van a stormja és a feedback minden egység ellen aminek energiája van.

  • TvZ:

Zerg oldalról:

A zerg szinte minden esetben early expel kezd, és a 3. bázist is hamar teszik le, mivel könynen védhető, mivel a natural és a 3. exp közötti rövid távolságokat a zerg egységek creep miatt hamar áthidalják. Muta harassra azon okból alkalmas a pálya mint a banshee-nek. Nydus worm nagyon jó a pálya nagy távolságainak áthidalására és támadásra.

Terran oldalról:

A negyedik és akár harmadik expet is érdemes PF-el védeni, mivel a lingek nagyon jönynen beszaladhatnak, ha OC van a harmadik bázison akkor nem árt befalazni a bejáratot. Itt is alkalmazható Terrán részről zerg ellen a jól megszokott Marine Tank kombináció. És kifejezetten jó Ling Muta ellen mivel a naturál alatt lévő low groundon felsiegelt tankok harassolhatják a naturált.

  • PvZ:

Protoss oldalról:

Az early one base push nem javasolt mivel a naturál szűk bejáratát három spine crawler tökéletesen védi. A Harmadik exphez ajánlott pár cannon a berohanó Zerglingek miatt. Illetve a főnix-void early kihozásra is ütős lehet, ha a zerg nem deríti ezt időben (általában be szoktak küldeni egy Overlordot). A megszokott "Protoss Death ball" itt is dominál, a colo és GW egységek elég erősek.

Zerg oldalról:

A zergek általában Protoss ellen is early expelni szoktak, és ha szétverik a harmadik bázis köveit akkor olyan 7-8 perc fele oda is érdemes leexpelni. A Muta harass itt főképpen jó a protoss ellen is, azokért amiket korábban már leírtam, bár ha a Protoss rámegy blink stalker és főnixre akkor eléggé bukás a mutának, hiába kedvez neki a map.

  • PvP:

Ezen a pályán a PvP kicsit 4 gate orientáltabb, mivel a main nem high ground és a bejárat is szélesebb ezért csak 3 force field zárja le, ezért a 4gwt nehéz fogni más buildel.

  • TvT:

A TvT általában Tank viking mass marine, későbbiekben Thor és BC-ről szól, itt sincs et másképp.

  • ZvZ:

Szintúgy mint a TvT-ben a ZvZ sincs máshogy ezen a mapon mint egy megszokotton.

A végére a Protossoknak tudom ajánlani a Profi falazási módszert.

A közeljövőben fogunk még ilyen pálya bemutatókat csinálni, akinek netalántán lenne javaslata, hogy mi legyen a következő pálya, írja meg kommentben.

avatar #20
mustangok64 2011. június 26. 26 hozzászólás 5753.
Válasz Pene #19. hozzászólására
"Nem értem, hogy ezt a 4 hibát miért még mindig nem sikerült kijavítani." - te beszélsz, öreg? haha
Moderálva...
avatar #19
Pene 2011. június 26. 7054 hozzászólás 10.
Válasz mustangok64 #18. hozzászólására
"Ladder Edetion, ugyanis ez a pályát"
"mivel könynen védhető"
"itt sincs et másképp."
"Szintúgy mint a TvT-ben a ZvZ sincs máshogy ezen a mapon mint egy megszokotton"
Nem értem, hogy ezt a 4 hibát miért még mindig nem sikerült kijavítani. Úgy látszik a sztárkommentátornak (és szerkesztőnek egyben) nem elegendő 1 hét, hogy kijavítsa a helyesírási hibákat...
"Nem értem, hogy ezt a 4 hibát miért még mindig nem sikerült kijavítani." - te beszélsz, öreg? haha
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #18
mustangok64 2011. június 26. 26 hozzászólás 5753.
"Ladder Edetion, ugyanis ez a pályát"
"mivel könynen védhető"
"itt sincs et másképp."
"Szintúgy mint a TvT-ben a ZvZ sincs máshogy ezen a mapon mint egy megszokotton"
Nem értem, hogy ezt a 4 hibát miért még mindig nem sikerült kijavítani. Úgy látszik a sztárkommentátornak (és szerkesztőnek egyben) nem elegendő 1 hét, hogy kijavítsa a helyesírási hibákat...
avatar #17
ccc 2011. június 25. 6 hozzászólás 10432.
A megszokott "Protoss Deatch ball"
avatar #16
Pene 2011. június 24. 7054 hozzászólás 10.
Válasz SkyMouz #15. hozzászólására
Senki sem kötekszik, szimplán durvább véleménynyilvánítás van... mert ebből talán tanul..

Én leírtam neki skype-on, hogy mielőtt kitenne egy hírt olvassa át figyelmesen, mert az ember a saját hibáiból tud tanulni.

Legjobb megoldás lenne, hogy nem kapna jogot a kirakáshoz, inkább előtte valami jobb szerkesztő átnézné és utána lenne publikálva a hír.
Van róla szó, még meglátjuk. Sajnos nincs mindenre ember, ha bárki érez késztetést, akkor nálam jelentkezhet :) de pont nypeti esetében kéne tudni azt, hogy ha durvább a véleménnyilvánítás, akkor az mit sem ér. fiatal még, és mint mindenki amikor ilyen idős volt: lobbanékonyabb. nem hiszem, sőt, biztos vagyok benne hogy nem célravezető ez a "módszer". sőt, számomra inkább direkt provokálásnak tűnik. kár, hogy egyeseknek tetszik ez...

de a korrekt kritikákat fogtuk, rajta leszünk az ügyön. idéznék egy tegnapi szerkesztőségi kommentemből: "ad egy, hogy igyekezzunk minosegi munkat kiadni a kezunk kozul"
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #15
SkyMouz 2011. június 24. 21 hozzászólás 6370.
Válasz Stryker #10. hozzászólására
OFF:
Ennyi kötekedő embert egy rakáson .)
Nypeti igyekszik, mindenhez idő kell. Hiába nézi át 2-3* vagy akár 10* lesz benne hiba, amin átsiklik.


A nagy nyelvtan professzorok leírták a hibákat amiket észrevettek, részemről ez a téma ennyi, a többi aki offol törlöm.
Félreértés ne essék nem azzal van baj, hogy írjátok a hibákat, hanem ahogy tálaljátok.
Senki sem kötekszik, szimplán durvább véleménynyilvánítás van... mert ebből talán tanul..

Én leírtam neki skype-on, hogy mielőtt kitenne egy hírt olvassa át figyelmesen, mert az ember a saját hibáiból tud tanulni.

Legjobb megoldás lenne, hogy nem kapna jogot a kirakáshoz, inkább előtte valami jobb szerkesztő átnézné és utána lenne publikálva a hír.
avatar #14
nfteamDexy 2011. június 24. 12 hozzászólás 8256.
Nincs kedvem ideirni, hogy az elméletben hány hibát találtam :D
avatar #13
mustangok64 2011. június 24. 26 hozzászólás 5753.
Válasz Stryker #12. hozzászólására
olvasd el amit írtam még egyszer
köszi.
Moderálva...
avatar #12
Stryker 2011. június 24. 249 hozzászólás 1471.
olvasd el amit írtam még egyszer
köszi.
avatar #11
mustangok64 2011. június 24. 26 hozzászólás 5753.
Válasz Stryker #10. hozzászólására
OFF:
Ennyi kötekedő embert egy rakáson .)
Nypeti igyekszik, mindenhez idő kell. Hiába nézi át 2-3* vagy akár 10* lesz benne hiba, amin átsiklik.


A nagy nyelvtan professzorok leírták a hibákat amiket észrevettek, részemről ez a téma ennyi, a többi aki offol törlöm.
Félreértés ne essék nem azzal van baj, hogy írjátok a hibákat, hanem ahogy tálaljátok.
Moderálva...
avatar #10
Stryker 2011. június 23. 249 hozzászólás 1471.
OFF:
Ennyi kötekedő embert egy rakáson .)
Nypeti igyekszik, mindenhez idő kell. Hiába nézi át 2-3* vagy akár 10* lesz benne hiba, amin átsiklik.


A nagy nyelvtan professzorok leírták a hibákat amiket észrevettek, részemről ez a téma ennyi, a többi aki offol törlöm.
Félreértés ne essék nem azzal van baj, hogy írjátok a hibákat, hanem ahogy tálaljátok.
avatar #9
WATERDACA 2011. június 23. 187 hozzászólás 1818.
Válasz NyPeti #8. hozzászólására
Átolvastam amit írtam, és nem csak én, más is, javítottam.
Peti, most elolvastam a szöveget, nem tudom előtte mennyi hiba volt, de most is van egy jó pár.
Nem kell hogy mások is elolvassák a munkádat, MINDIG hivatkozz magadra és legjobb tudásod szerint dolgozz. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyire sok helyesírási hibával írjon valaki. Olvasd át többször és többször, a külföldi szavakat is. pl.: "splahs damaget oszt"

Tell me, why I shouldn't kill you, right now? Because I can offer you, what you've always wanted.
avatar #8
NyPeti 2011. június 23. 85 hozzászólás 3093.
Válasz mustangok64 #7. hozzászólására
1. FORRÁS???
2. tele van helyesírási hibákkal, LEGALÁBB egyszer átolvashatnád, amit írsz. NE MENNYISÉG HANEM MINŐSÉG
3. tartalma = hülyeség
Átolvastam amit írtam, és nem csak én, más is, javítottam.
avatar #7
mustangok64 2011. június 23. 26 hozzászólás 5753.
1. FORRÁS???
2. tele van helyesírási hibákkal, LEGALÁBB egyszer átolvashatnád, amit írsz. NE MENNYISÉG HANEM MINŐSÉG
3. tartalma = hülyeség
avatar #6
NyPeti 2011. június 23. 85 hozzászólás 3093.
Válasz ForgoT #5. hozzászólására
akkor a bansee és a barrack az micsoda? de mind1 nemfogom elolvasni h. minden hibát észrevegyek , neméri meg. + tartalmilag is hülyeség
ahh, ezt jó tudni, hogy így írják... javítva, ty
avatar #5
ForgoT 2011. június 23. 121 hozzászólás 2498.
Válasz NyPeti #4. hozzászólására
Kijavítottam.
akkor a bansee és a barrack az micsoda? de mind1 nemfogom elolvasni h. minden hibát észrevegyek , neméri meg. + tartalmilag is hülyeség
avatar #4
NyPeti 2011. június 23. 85 hozzászólás 3093.
Válasz ForgoT #3. hozzászólására
Hatalmas színvonalú hír egy hatalmas embertől , NYpeti hozod a formádat , te bármit csinalsz , rajtad csak röhögni lehet. kikéne javitani a helyesírási hibákat
Kijavítottam.
avatar #3
ForgoT 2011. június 23. 121 hozzászólás 2498.
Hatalmas színvonalú hír egy hatalmas embertől , NYpeti hozod a formádat , te bármit csinalsz , rajtad csak röhögni lehet. kikéne javitani a helyesírási hibákat
avatar #2
NyPeti 2011. június 23. 85 hozzászólás 3093.
Válasz SkyMouz #1. hozzászólására
már nem bántásként.. de TvT-ben ezen a mapon nagyon jó a reaper játék, mind protoss, mind terran ellen.. sőt, ha a zerg early expel és ezen a mapon 80-90% az esélye, akkor oda is tökéletes...

Terran ezen a mapon nagyon jól kihasználhatja a mass mechet, mivel nagy a rámpa és pluszba a hellionnal jól tud map control-t tartani..

ZvZ, meg iszonyatosan nem megszokott.. nagyon sok build , például a "védekezős" roach taktika is nagyon hasznos ezen a mappon... mivel a mainre vezető útat könnyen el lehet gátolni, értsd ezalatt, hogy spine illetve jó roach pozicionálás.. egy hosszabban elnyújtott ZvZ-ben, mint a múltkori HayPro vs Xlord meccs is volt, kihasználták a korai expet és nem a tipikusnak titulált baleing, ling-re mentek...

PvP-ben, pedig igen hasznos a DT is, illetve a 2 gw proxy, mivel nagyon sok idő felfedezni az elején az ellenfelet, ha éppenséggel messze helyezkedne el..

PvZ-nél, pedig annyi helyesbítés, hogy a Zerg mindenképpen expel nyit.. csak nem mindegy milyen exp nyitást használ.. 1. Defend Expelés lényege, extractor, spawning pool, queen és az exp.. (közbe speed fejlesztés), 2. Spanishiwa build ezen a mapon is hasznos, illetve 3. az általad említett early exp 2 queen a társaságában...

Protossnál sem mindegy mire megy az early exp után... sokszor szoktak menni 4GW-> Twilight-> DT, blink stalker vagy 2 robo, illetve a sokak által preferált 2 stargate mass phoenix, void push..


amit még mindig nem értek, miért nem olvasod el a cikked és javítod ki a helyesírási hibáidat..
"pálya közeépn"
"Ladder Edetion, ugyanis ez a pályát"
"jó multi-tasking kérédése"
"mert spas damaget oszt"
"mivel könynen védhető"
"Nydusz worm"
"áthodalására és támadásra"
"vejáratát"
"A pálya közeépn sok a nyilt terület, ezért az MMM(marine, marauder, medivek) jól használható, viszont a naturálnél lévő"
"e miatt nagyon sokan eraly expel kezdenek ezen a pályán."

Forrásnak meg illene kitenni a teamliquid-et is hisz, onnét vannak a képek :)

szerk.:
"A megszokott "Protoss Deatch ball" itt is do"
"itt sincs et másképp."
"Szintúgy mint a TvT-ben a ZvZ sincs máshogy ezen a mapon mint egy megszokotton"
Köszönöm a kiegészítést :)
avatar #1
SkyMouz 2011. június 23. 21 hozzászólás 6370.
már nem bántásként.. de TvT-ben ezen a mapon nagyon jó a reaper játék, mind protoss, mind terran ellen.. sőt, ha a zerg early expel és ezen a mapon 80-90% az esélye, akkor oda is tökéletes...

Terran ezen a mapon nagyon jól kihasználhatja a mass mechet, mivel nagy a rámpa és pluszba a hellionnal jól tud map control-t tartani..

ZvZ, meg iszonyatosan nem megszokott.. nagyon sok build , például a "védekezős" roach taktika is nagyon hasznos ezen a mappon... mivel a mainre vezető útat könnyen el lehet gátolni, értsd ezalatt, hogy spine illetve jó roach pozicionálás.. egy hosszabban elnyújtott ZvZ-ben, mint a múltkori HayPro vs Xlord meccs is volt, kihasználták a korai expet és nem a tipikusnak titulált baleing, ling-re mentek...

PvP-ben, pedig igen hasznos a DT is, illetve a 2 gw proxy, mivel nagyon sok idő felfedezni az elején az ellenfelet, ha éppenséggel messze helyezkedne el..

PvZ-nél, pedig annyi helyesbítés, hogy a Zerg mindenképpen expel nyit.. csak nem mindegy milyen exp nyitást használ.. 1. Defend Expelés lényege, extractor, spawning pool, queen és az exp.. (közbe speed fejlesztés), 2. Spanishiwa build ezen a mapon is hasznos, illetve 3. az általad említett early exp 2 queen a társaságában...

Protossnál sem mindegy mire megy az early exp után... sokszor szoktak menni 4GW-> Twilight-> DT, blink stalker vagy 2 robo, illetve a sokak által preferált 2 stargate mass phoenix, void push..


amit még mindig nem értek, miért nem olvasod el a cikked és javítod ki a helyesírási hibáidat..
"pálya közeépn"
"Ladder Edetion, ugyanis ez a pályát"
"jó multi-tasking kérédése"
"mert spas damaget oszt"
"mivel könynen védhető"
"Nydusz worm"
"áthodalására és támadásra"
"vejáratát"
"A pálya közeépn sok a nyilt terület, ezért az MMM(marine, marauder, medivek) jól használható, viszont a naturálnél lévő"
"e miatt nagyon sokan eraly expel kezdenek ezen a pályán."

Forrásnak meg illene kitenni a teamliquid-et is hisz, onnét vannak a képek :)

szerk.:
"A megszokott "Protoss Deatch ball" itt is do"
"itt sincs et másképp."
"Szintúgy mint a TvT-ben a ZvZ sincs máshogy ezen a mapon mint egy megszokotton"