Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Hét replayeTovább

minimap

Rain vs XiGua - TvZ@Terminus SE

iCCup Nation Wars feat. Pez

Hírek 2011. július 4. Pene 67 hozzászólás 2008 olvasás Címkék: verseny Magyarország WCG kupa Open Cup

iCCup Nation Wars feat. Pez

Pár napja már hírt akartam adni arról, hogy az iCCup keretein belül újra Nation Warst láthatunk viszont. A július 5-én rajtoló versenysorozatot egészen augusztus végéig követhetjük majd figyelemmel. Az még kérdéses, hogy magyar csapat lesz-e az indulók között, Pezsmapatkany elkapott félmondata alapján ez egyelőre kétséges.

A szervezők minimum 11 nemzet gárdáját várják a versenyre. Eddig a kanadaiak, peruiak, chileiek, lengyelek, amerikaiak és oroszok indulása tehető biztosra. Egy elkapott hozzászólás alapján - úgy tűnik - a franciáknak sem sikerült aktivizálni játékosaikat. A magyar helyzetről kérdeztem Pezt, aki idén megpróbálta összehozni a csapatot.

 

Pene: Szia Pez! Rögvest az elején a szokásos bemutatkozási formulán fordítsunk egy kicsit: Az olvasóink bizonyára ismernek, de én nem. Mutatkozz be kérlek!

Pez: Szia, Pezsmapatkany vagyok (27 éves egyetemista), 2004-ben kezdtem eu-n játszani, közben volt több-kevesebb kihagyás. Jelenleg én vagyok a sas klán egyik vezetője, és legfőbb szervezője.

Pene: Az iCCup Nation Wars kapcsán kerestelek meg elsősorban, ugyanis láttam, hogy szervezed a magyar csapatot. Ez hogy jött, hogy épp te?

Pez: TLneten volt egy topic, amiben JoeKim javasolt engem, mint potenciális vezetőt. Ezután a főszervező (Tenshi) megkeresett PM-ben. Már előtte is olvastam a fórumot, és körbekérdezgettem az aktív játékosok között, hogy ki akarna jönni, de akkor még úgy voltam vele, hogy leader biztos nem leszek, így is elég bajom van a sas szervezésével. De mivel így külön megkért, meg pár játékos igen lelkesen állt a dologhoz, és ezen felül Ace felajánlotta, hogy segít benne, valamint mivel más nem vállalta volna, kénytelen voltam én intézkedni.

Pene: Legjobb tudomásod szerint mikor volt utoljára bármilyen komolyabb nemzetközi esemény, amin Magyarországot képviseltük BroodWarban?

Pez: Talán 2-3 éve, nem tudom megmondani. Az biztos, hogy SC2 előtt. De gondolom a válogatottra gondoltál, mert Magyarországot a sassal is képviseljük.

Pene: Igen, arra. Tehát régen volt ilyesmi. Igaz a hír, hogy ezen a mostani rendezvényen "sem" indulunk? Ha igen, mi ennek az oka? Egy hete még ott tartott a szervezkedés, hogy játékosokat keresel. Nem lett elegendő komoly jelentkező?

Pez: Régen azért mindig indultunk, amennyire én tudom. Ilyen régóta nem volt semmi NW.

Sajnos valóban nem indulunk, ennek elsődleges oka a kevés játékos. 5 ember lett volna. Először azt hittem hogy 3 ember fog kelleni, mert úgy volt hogy PL rendszerben fog menni, azaz 2 1v1, 1 2v2, 1 1v1, 1 ACE 1v1. Mindegyik bo1, egymás után lejátszva. De volt szavazás TLneten, hogy bo3 legyen inkább, és akkor meg túl hosszú lenne, ezért egyszerre kell lejátszani az első 4 meccset, így 2v2-re nem lehet ugyanaz aki 1v1-et is játszik. Szóval így minimum 5 ember kell minden NW-re. Normál CL rendszert azért nem használják, mert állítólag unja már a nép.

Miután kiderült hogy 5 ember kell, akkor kezdtem aktívabban keresni embereket, hátha valamelyik régi motoros kedvet kap. C vagy az alatti jelentkező lett volna, de annak meg nem sok értelmét láttam.

Pene: Értem. Ez azt jelentené, hogy jelenleg nincsen 5 olyan ember, aki képviselni tudná hazánkat? Lehet, hogy értelmetlen a kérdés, de a klánod, a sas nem mehet? Vagy ott sincs megfelelő mennyiségű ember? Csak azért kérdezem ezt, mert régebben - például a Clanbase keretein belül - volt olyan szabály, hogy egy klánból maximum három ember mehet nemzetközi bajnokságra. Itt is ez lenne a gond?

Pez: Nem, itt nincs ilyen megkötés, viszont egyszerre kell az 5 ember és mindig. sasban 6 aktív ember volt szezonban, és majdnem minden cw-n halasztani kellett mert nem voltunk elegen. Itt halasztás nincs. Persze lehetne nyerni 3 meccsből is, és akkor 5 sem kell, de erre nem lehet építeni. De ha már itt tartunk, megköszönném annak az 4 embernek aki rajtam kivül jött volna, és lelkesen állt a dolgokhoz: Ace, Kashu, Skyline, Vorti.

Hülyeségnek tartom, hogy a 2v2-t nem játszhatja ugyanaz az ember, mint 1v1-et, ez a színvonal rovására megy. Gondolom nem mi vagyunk az egyetlen csapat, ahol a legjobb 2v2 team játszana 1v1-et is. Egyébként más csapatoknál is gond van a mennyiséggel, nem értem miért nem csökkentik a szükséges emberszámot. Az lett volna a lehetőség, hogy olvadjunk össze más nemzettel és közös csapatot indítsunk, de ahhoz se nekem, se a többi játékosnak nem lett volna kedve.

Pene: Én még emlékszem arra az időszakra, amikor a korai, 2001 körüli WCG-ken minden évben megrendezték - a szokványos 1v1 mellett - a nemzetek kupáját is 2v2-ben. Az idén úgy tűnik már BW sem lesz az elektronikus sportok olimpiáján. Ez szerinted mennyiben befolyásolja a hazai és nemzetközi BW-s közösséget? Netán indifferens jelen helyzetben, és az fogja az utolsó szöget a BW koporsójába verni, amikor a koreai ligának lejár a szerződése?

Pez: A magyar közösségre szerintem nincs túl nagy hatással a WCG hiánya, ha lenne se lenne BW magyar WCG-n. Nemzetközi szinten is előbb váltottak akik váltani akartak, minthogy kiderült volna, hogy nincs BW WCG-n. A BW nagyon kiforrott és régi játék. Sokak már csak a kora és grafikája miatt is lenézik, ezért kevés az új ember. Aki esetleg mégis újként kipróbálja, azzal szembesül, hogy mindenki jobb nála.

MBC meg OGN megállapodott a Blizzarddal, szóval nem valószinű hogy abbahagynák a BW ligákat Koreában. De Korea más világ, Brain szerverre felmész délelőtt, és 5 számjegyű ember online. iCCupon csúcsidőben 1200 körüli, de általában 3 jegyű. SC2 előtt 2500 körül volt a maximum létszám, szóval kb. feleződött. Nem annyira rossz a helyzet, mint azt sokan gondolnák. Egyelőre nem tartok a BW "kihalásától". Majd akkor kell aggódni, ha lesz érdemi vetélytársa.

Pene: Azt írod, hogy "lesz érdemi vetélytársa". Ismerve az átlag fórumozókhoz képest nyugodt vérmérséletedet, fel merem tenni a következő kérdést: Meg tudnád-e nekem pár mondatban fogalmazni, hogy szerinted mi az, ami nem teszi jelenleg versenyképessé az SC2-t? Nem lehet, hogy egykoron a Starcraft is hasonló cipőben járt? Nem lehet, hogy pont ez a tömeg kell ahhoz, hogy lássa a Blizzard: érdemes ebbe a játékba időt és energiát feccölni?

Pez: SC2-vel csak kampányt játszottam, de láttam pár VOD-ot, meg azért olvasgattam is ezt-azt fórumokon. BW-ben nagyon sokmindent kell jól csinálni egyszerre, amit önmagában is nehéz. Nagyon sok múlik a jó unitcontrolon, sok olyan unit is van ami gondoskodást igényel (vulture, reaver). Például BW-ben mi a jobb, vult vagy goon (egymás ellen)? A válasz: attól függ, hogy használod, jó minolással lehet jobb a vult bizonyos létszámig. SC2-ben - amennyire én tudom - eléggé hard counter megoldások vannak. AI okosítása is azzal jár, hogy kevésbé domborodik ki az ember teljesítménye. Például az autosurround, smartcast, MBS. Macro is sokkal nehezebb volt, most jó közelítéssel bárki tud közel tökéletes macrót tolni SC2-ben, míg BW-ben kb. lehetetlen. A hard counterek miatt sokkal nagyobb a mákfaktor. Valamint még probléma a magaslati előny elvétele. BW-ben jelentős előnnyel járt a magaslat birtoklása, fontosabb volt a jó pozíció megszerzése. SC2-ben az egységek túl közel állnak egymáshoz, ez nem csak hülyén néz ki és egy nagy folyó paca érzetét kelti, hanem áttekinthetetlen is.

Az SC2 jelen állapotában jóval rosszabb játék, mint a BW. És nem csak azért mert még nincs úgy kiforrva, vagy mert egyelőre az igazán jó játékosok BW-znek. Szerintem sokkal gyökeresebb változás kéne a kiegészítőkbe, mint amit meg merne lépni a Blizzard. Már a béta ideje alatt kiderült, hogy az SC2 inkább casual vonal felé viszi el a szériát.

A BW nem egészen ilyen cipőben járt, inkább az volt a baj, hogy teljesen új típusú játék volt. Nem voltak kiforrott buildek, nem tudták mi az a timing window, nem tudták mi az az exp timing, mi az a pressure. De már akkor is meg voltak az izgalmas adok-kapok csaták.

Pene: Így már kissé világosabb a kép, bár azzal a fél mondatoddal, hogy "az igazán jó játékosok BW-znek" vitatkozhatnék, de ezt majd egy másik interjú keretein belül teszem meg. Az interjú vége felé érkezve még engedj meg egy kérdést, visszatérve a Nation Warshoz és az iCCup-hoz: ha legközelebb lesz ilyesmi, szerinted mivel tudnánk felrázni a még aktív közösséget, hogy részt vegyenek az eseményen?

Pez: Leginkább pénzzel lehetne felrázni, de mivel az valószínűleg nem lesz, így aktivitással és lelkesedéssel kéne. Ehhez mindenképp kéne egy BW-s közösségi oldal, ami a közösség igényeihez alkalmazkodik, és nem pedig a közösségnek kell alkalmazkodni hozzá.

Pene: Kiegészítve az előző kérdést, az oldal fejlesztésbeli elvárásai mellett milyen tartalom érdekelné szerinted a "ma játékosait"? Mi az a rovat ami hiányzik, mi az a hír, ami anno a replays.hu-n megszokott és rendszeres volt?

Pez: Én magamból tudok kiindulni: ha én mondjuk érdeklődöm egy játék iránt, akkor szeretném ha jól elkülönült módon tudnám az ahhoz tartozó dolgokat megkapni (értsd: külön játék - külön aloldal).

Jelenleg az üzifal meg a jó meccsek topic az, ami aktívnak mondható, nem volna rossz, ha lenne kiemelt hely jobb VOD-oknak, mondjuk kiemelt téma helyett a hét VOD-ja vagy ilyesmi.

Pene: Legvégül kérlek jelölj meg valakit, akivel legközelebb interjút szeretnél látni.

Pez: FleSs Viktor!!!

Pene: Köszönöm az észrevételeidet, és az interjút is. Remélem még láthatunk titeket magyar színekben versenyezni!

Pez: Én köszönöm. Én is remélem, és azt is, hogy engem majd csak versenyezni látsz és nem szervezni :)

 

Szóval mégsem láthatunk idén magyar csapatot a Nation Wars keretei között. Talán majd jövőre...

avatar #67
Bilgames 2011. július 13. 38 hozzászólás 4815.
stream lesz-e?
avatar #66
WannaB 2011. július 13. 236 hozzászólás 1524.
szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a megtiszteltetést, nem fogok csalódást okozni, dicsőn vezetem majd a magyar válogatottat

gogo humgayi
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #65
na kozben lettek uj bevetheto emberek, meg engednek 1 pp-t is, szoval megis indulunk, penteken van elso harc, szombaton masodik, remelem gogo hungary. ja es uj leaderunk is lesz/van :)
avatar #64
Válasz WannaB #20. hozzászólására
Chile 3-2 Hungria

osR-cRuZa 2-1 sas.Ace
osR-SenDoh 0-2 LRM)Fless
AG.Ultra 0-2 LRM)Mate
osR-KiLLeR 2-0 sas.kashu

AG.Belladona + osR-Babo 2-0 sas.Pez + sas.Vorti

gg's

Ez az utolsó Hun A cw amit játszottunk, ez 1 év 2 hónapja esett meg.
ez az az nw volt miutan egy hetig nem szoltam Acéhoz! :)
avatar #63
Pene 2011. július 12. 7054 hozzászólás 10.
Válasz uLtRaViOleNcE #62. hozzászólására
na jó ez már gáz, az egyik legnagyobb magyar játékos nevét kicenzúrázza az oldal? vicc vicc röhely
megoldjuk.
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #62
na jó ez már gáz, az egyik legnagyobb magyar játékos nevét kicenzúrázza az oldal? vicc vicc röhely
avatar #61
elég nyan-nyan hogy nem ír senkiide amúgy nyan-nyanázsi nyert nekünk minden nw meccset láttátok nyan-nyanázsit mostanában? látod pézsmapatkány?
avatar #60
Bilgames 2011. július 11. 38 hozzászólás 4815.
szerintem a f1 az gyíkság
avatar #59
Lance 2011. július 11. 231 hozzászólás 1547.
Válasz papirsarkany #56. hozzászólására
20-25 éve elérték a csúcspontot... lol ... ne azt nézd hogy már akkor is volt automata váltó, kipörgésgátló, azoknak a hatékonysága nagyságrendekkel fejlődött. amit butítanak az a motor teljesítmény, meg a karosszéria aerodinamikája, ennek ellenére szinte minden évben kiautózzák a korábbi évek idejét.
suta. sorra veszik ki az automatikákat (pl kipörgésgátló már nincs is looool) idióót
és még ehhez hozzá jön h a bw jobb játék mint az sc2:P
avatar #58
deekin 2011. július 11. 337 hozzászólás 1133.
ne is válaszolj inkább
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #57
deekin 2011. július 11. 337 hozzászólás 1133.
papirsarkany ban plz
ne okoskodj szubjektív témákban. régóta bw-zünk, kipróbáltuk sc2-t, nem tetszett, bw-zünk tovább. troll elsewhere. most komolyan mit akarsz elérni?
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #56
Válasz Lance #55. hozzászólására
újabb remek példa, ugyanis kb 20-25 éve már elérték a forma1es autók a csúcspontjukat, azóta butitják a kocsikat mert tul kicsi szerepe vot az embernek :) nicetry
20-25 éve elérték a csúcspontot... lol ... ne azt nézd hogy már akkor is volt automata váltó, kipörgésgátló, azoknak a hatékonysága nagyságrendekkel fejlődött. amit butítanak az a motor teljesítmény, meg a karosszéria aerodinamikája, ennek ellenére szinte minden évben kiautózzák a korábbi évek idejét.
avatar #55
Lance 2011. július 11. 231 hozzászólás 1547.
Válasz papirsarkany #53. hozzászólására
aha tehát aki nem jutott bw-ben d+ felé annak kuss mert nem ért a játékhoz, de a bw-sek akik még ki sem próbálták az sc2 multit normálisan, azoknak egyből el kell mindent hinni hogy az sc2 [url=/static/Tiltott_szavak">nyan-nyan[/url]... következetesség rulez...

és ez a hülyeség hogy azért mert nem volt annyi automatika ezért a bw sokkal sokkal sokkal sokkal jobb, mintha a 30 évvel ezelötti forma1-et hasonlítanánk a maihoz, akkor kuplungos kézi váltó volt kevés elektronikával, tehát az akkori versenyzők ma 50 kör alatt 10 vernének a maiakra mert ugye nem kell arra figyelni. aha persze
újabb remek példa, ugyanis kb 20-25 éve már elérték a forma1es autók a csúcspontjukat, azóta butitják a kocsikat mert tul kicsi szerepe vot az embernek :) nicetry
avatar #54
Destrojer 2011. július 11. 57 hozzászólás 3916.
csak azt nem értem hogy ha az egyiknek tetszik valami ami a másiknak nem és fordítva, akkor mér kell kölcsönösen lenyan-nyanozni a másikét? attól jobban fog tetszeni, vagy nem tetszeni, vagy wtf?
Aláírás: (max 200 karakter)
avatar #53
aha tehát aki nem jutott bw-ben d+ felé annak kuss mert nem ért a játékhoz, de a bw-sek akik még ki sem próbálták az sc2 multit normálisan, azoknak egyből el kell mindent hinni hogy az sc2 [url=/static/Tiltott_szavak">nyan-nyan[/url]... következetesség rulez...

és ez a hülyeség hogy azért mert nem volt annyi automatika ezért a bw sokkal sokkal sokkal sokkal jobb, mintha a 30 évvel ezelötti forma1-et hasonlítanánk a maihoz, akkor kuplungos kézi váltó volt kevés elektronikával, tehát az akkori versenyzők ma 50 kör alatt 10 vernének a maiakra mert ugye nem kell arra figyelni. aha persze
avatar #52
deekin 2011. július 10. 337 hozzászólás 1133.
(L) : )))))))))))))))))))))))))))))))
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #51
nekem tetszett :(
avatar #50
deekin 2011. július 10. 337 hozzászólás 1133.
úgy utálom újraolvasni az összecsapott kommentjeimet legszívesebben kitörölném tisztára okoskodós és még szerkezetileg is nyan nyan helyenként annyira ciki
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #49
pisti elég jó masterligás nyan-nyancos úgy tudom sneci mester edzi titokban a 6pool művészetre (neki legalább sikerült a d+)
avatar #48
Destrojer 2011. július 10. 57 hozzászólás 3916.
Válasz Lance #47. hozzászólására
azta, rshu feeling

atlasy én sokat sc2ztem és elég kakus, na? sokat bwztem az meg tökszupi
ja wazzeg nem is látlak fent, pistivel vagyok kénytelen tévézézni
Aláírás: (max 200 karakter)
avatar #47
Lance 2011. július 9. 231 hozzászólás 1547.
azta, rshu feeling

atlasy én sokat sc2ztem és elég kakus, na? sokat bwztem az meg tökszupi
avatar #46
WannaB 2011. július 9. 236 hozzászólás 1524.
nekem az a kedvenc részem, ahol sztárkodni kell a magas nézettséggel és utána rögtön belátja minden esetben, hogy de nyan-nyan volt, sokan nézték, de ez is nyan-nyan volt, az is nyan-nyan volt :)
igazából barátom, elég butának tűnsz, de na, lehet neked is véleményed, csak többet már ne írj erről
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #45
deekin 2011. július 9. 337 hozzászólás 1133.
atlasy lécike azt vedd figyelembe, hogy pl pez is 20+ éves, művelt, átlag feletti intelligenciával rendelkező egyén, szóval nyugodtan adhatsz a szavára. a banelinges hasonlatodhoz annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy nagyon rossz helyen kezdtél el belekötni a "rengeteg könnyen beleköthető" lehetőségbe. továbbá írtad, hogy 1év bw alatt sose voltál D+, és egy év SC2 után egyértelműen az SC2-t választanád. szerinted aki 9 éve BW-zik, és tegyük fel esetleg D+ fölé jutott, netalántán érti a számára releváns matchupokat a legapróbb timingokra lebontva, annak engedd már meg, hogy messze jobban szeresse BW-t. írtad, hogy időnként szánalmat érzel a BW-sek iránt. szerinted ők mit éreznek, mikor úgy csinálsz, mintha bármit is tudnál a játékról, holott D+ rankot se sikerült soha elérned, és jössz promotálni egy agyonmarketingelt lebutított utódot, ami EGYÉRTELMŰEN az új játékosokat helyezi előtérbe, és abból az alapból kiindulva igyekszik esport lenni, de csak azért, mert abból is lehet pénzt csinálni. a félreértések egyik oka lehet még az is, hogy a régi BW-sek NEM SZERETIK az activision blizzardot, és boby koticknak legszívesebben belenyúlnának a szájába és letépnék az alsó állkapcsát. számomra felháborító, hogy egy cég, aki nyan-nyanjól elvan a 300 MILLIÓ dolláros bevételt generáló wowból, a világ egyik legjobb játékát arra használja fel, hogy a második részéből nyan-nyannagy pénzeket leakasszon. kíváncsi leszek az SC2 kiegészítőkre, mert jelenleg csak az erőltetett célmarketing tartja fenn az SC2 proscenet, és kétlem hogy jelenlegi állapotában tovább kitartana, mint BW-s társa.
(:
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #44
Válasz LegJobbSColdal #43. hozzászólására
http://www.youtube.com/watch?v=yGJP0BgvUPA itt a másik esett, hogy a terran tudja kezelni a marinejait, és akkor ez sül ki. Ehhez óriási skill kell... Néha szánalmat érzek a BW-sek irányába. Mert megértem azt, hogy a BW nehezebb játék volt, de az sc2 még ki sem forrt még évek vannak hátra amikor majd azt mondhatjuk, hogy igen ez az sc2, de akkor már sokkal nagyobb lesz, mint amit a BW valaha is elért. (hupsz egy kicsit elkalandoztam :S my bad). Szóval a lényeg, hogy a mostani tudásommal platina liga (D- iccup szerint kb :D) a bétás "pro"kat halálra szopathatnám és évek múlván megint ez lesz, mert ez a játék még NEM FORROTT ki. Sokkal nagyobb lesz, mint amit most láttok pedig most is az e-sport élmezőnyében van. A cs mellett, legalább is versenyekben, mert azért annyian nem hiszem, hogy játszák és ismerik, mint a cs-t :/ a BW-t meg végképp nem :D. Én nagyon sokáig abban a tudatban éltem, hogy a BW az isten királyság, egyedül azt érdemes nézni sokkal jobb, átláthatóbb, élvezetesebb. Ami részben még mindig igaz, de egyre inkább felfedezem az sc2 csodáit és kijelenhetem, hogy a dream hack óta az sc2 irányába billent a mérleg. Több, mint 80 000 ember nézte a streamet még ha a döntő egy kalap nyan-nyan is volt (Moon vs. Huk). Kérdés: Őszintén ha jól tudom, (Korea kívűli) BW scene nem volt akkora, sőt eléggé kicsi volt. Mennyien néztek egy nagyobb versenyt. Mondjuk a TSL 1-t, 2-t? (Tényleg kíváncsiság nem akarok semmit sem mondani, ha kicsi a szám, mert tudom, hogy a BW igazából Korea és biztos vagyok benne az ottani nézettségek simán lenyomják az sc2-jét. Egyébként én sem tartom érdemi ellenfélnek a BW-t :S, nagy játék volt sőt óriási a legjobb, de az a baj, hogy az sc2 egy egyszer felkapott nyan-nyan (mint a League of Legends), ha valami akkor az sc2 az ami hosszú éveken fennmarad még az esport világában. UltraViolence (HK?) írását úgy szűröm le, hogy az sc2-ben nagyobb az unit controll és végső soron igaza van. :) Ha nem splittelsz a marineokkal 1-2 baneling véget vethet mindennek, ha nem figyelsz a mutákkal és nem magicboxolsz egy mutád sem marad a thorok miatt, de ezek mind mind kivannak küszöbölve maguktól a játékosok által, akik megtalnulták, hogyan lehet megszüntetni a hardcounter jelenségek nagy részét. A gondolkodós részt nem értem, mire célzol? Vulture, rívör. Nem látom mit kell rajtuk gondolkodni, ha azok gondolkodást igényelnek, akkor az sc2-es egységek is. Hát nem tudom... szerinted nyan-nyanabb az sc2, de őszintén lehúztál X évet egy játék mellett és jön egy másik amivel jó, ha eltöltöttél 10 órát és ezalapján kitudod jelenteni :S ez szomorú minimum annyi időt bele kellett volna ölnöd a trónbitorlóba is, hogy a véleményed valóban relevánsnak tűnjön. Így csak sima sírásnak tűnik. Én össz-vissz kb 1 évet BW-ztem, ha azt nevezhetjük annak, sohasem lettem d+, de tudtam ki az a Yellow, Boxer, Savior, Bisu, Flash, Jaedong, öööö és fúú ja igen Nada :) majd nem elfelejtettem azt, aki a legtöbbre vitte közülük sc2-ben :). Nagyjából egy éve játszok SC2-vel is, és ha választani kéne akkor az sc2-t választanám (fél éve még biztosan BW-t mondtam volna). A BW-hez nosztalgikus élmények fűznek főként hisz igaz, hogy kinyan-nyant fiatal vagyok, de 2000-res évek elején ismerkedtem meg a játékkal. Nagyon mély érzéseim vannak iránta, nagyon sok mindent letett az asztalra, de itt az ideje, hogy az sc2 is megtegye ezt és többet tegyen.
Nagyjából egy éve játszok SC2-vel is Szóval a lényeg, hogy a mostani tudásommal platina liga
Nagyon mély érzéseim vannak iránta, nagyon sok mindent letett az asztalra (D- iccup szerint kb :D)
avatar #43
http://www.youtube.com/watch?v=yGJP0BgvUPA itt a másik esett, hogy a terran tudja kezelni a marinejait, és akkor ez sül ki. Ehhez óriási skill kell... Néha szánalmat érzek a BW-sek irányába. Mert megértem azt, hogy a BW nehezebb játék volt, de az sc2 még ki sem forrt még évek vannak hátra amikor majd azt mondhatjuk, hogy igen ez az sc2, de akkor már sokkal nagyobb lesz, mint amit a BW valaha is elért. (hupsz egy kicsit elkalandoztam :S my bad). Szóval a lényeg, hogy a mostani tudásommal platina liga (D- iccup szerint kb :D) a bétás "pro"kat halálra szopathatnám és évek múlván megint ez lesz, mert ez a játék még NEM FORROTT ki. Sokkal nagyobb lesz, mint amit most láttok pedig most is az e-sport élmezőnyében van. A cs mellett, legalább is versenyekben, mert azért annyian nem hiszem, hogy játszák és ismerik, mint a cs-t :/ a BW-t meg végképp nem :D. Én nagyon sokáig abban a tudatban éltem, hogy a BW az isten királyság, egyedül azt érdemes nézni sokkal jobb, átláthatóbb, élvezetesebb. Ami részben még mindig igaz, de egyre inkább felfedezem az sc2 csodáit és kijelenhetem, hogy a dream hack óta az sc2 irányába billent a mérleg. Több, mint 80 000 ember nézte a streamet még ha a döntő egy kalap nyan-nyan is volt (Moon vs. Huk). Kérdés: Őszintén ha jól tudom, (Korea kívűli) BW scene nem volt akkora, sőt eléggé kicsi volt. Mennyien néztek egy nagyobb versenyt. Mondjuk a TSL 1-t, 2-t? (Tényleg kíváncsiság nem akarok semmit sem mondani, ha kicsi a szám, mert tudom, hogy a BW igazából Korea és biztos vagyok benne az ottani nézettségek simán lenyomják az sc2-jét. Egyébként én sem tartom érdemi ellenfélnek a BW-t :S, nagy játék volt sőt óriási a legjobb, de az a baj, hogy az sc2 egy egyszer felkapott nyan-nyan (mint a League of Legends), ha valami akkor az sc2 az ami hosszú éveken fennmarad még az esport világában. UltraViolence (HK?) írását úgy szűröm le, hogy az sc2-ben nagyobb az unit controll és végső soron igaza van. :) Ha nem splittelsz a marineokkal 1-2 baneling véget vethet mindennek, ha nem figyelsz a mutákkal és nem magicboxolsz egy mutád sem marad a thorok miatt, de ezek mind mind kivannak küszöbölve maguktól a játékosok által, akik megtalnulták, hogyan lehet megszüntetni a hardcounter jelenségek nagy részét. A gondolkodós részt nem értem, mire célzol? Vulture, rívör. Nem látom mit kell rajtuk gondolkodni, ha azok gondolkodást igényelnek, akkor az sc2-es egységek is. Hát nem tudom... szerinted nyan-nyanabb az sc2, de őszintén lehúztál X évet egy játék mellett és jön egy másik amivel jó, ha eltöltöttél 10 órát és ezalapján kitudod jelenteni :S ez szomorú minimum annyi időt bele kellett volna ölnöd a trónbitorlóba is, hogy a véleményed valóban relevánsnak tűnjön. Így csak sima sírásnak tűnik. Én össz-vissz kb 1 évet BW-ztem, ha azt nevezhetjük annak, sohasem lettem d+, de tudtam ki az a Yellow, Boxer, Savior, Bisu, Flash, Jaedong, öööö és fúú ja igen Nada :) majd nem elfelejtettem azt, aki a legtöbbre vitte közülük sc2-ben :). Nagyjából egy éve játszok SC2-vel is, és ha választani kéne akkor az sc2-t választanám (fél éve még biztosan BW-t mondtam volna). A BW-hez nosztalgikus élmények fűznek főként hisz igaz, hogy kinyan-nyant fiatal vagyok, de 2000-res évek elején ismerkedtem meg a játékkal. Nagyon mély érzéseim vannak iránta, nagyon sok mindent letett az asztalra, de itt az ideje, hogy az sc2 is megtegye ezt és többet tegyen.
avatar #42
LOL a fele hozzászólást levágta :(
http://www.youtube.com/watch?v=04lvl8kcvfo&feature=related ez egy baneling land mine volt nem valóságos, úgy értem csak hülyültek a készítők nem egy valódi meccsen zajlott ez le. Sc2-ben ellentétben a BW-vel, a zerg kapott mine-t amit lehet, hogy a blizz eredetileg be sem akart ültetni. Ha burrowozol banelingeket (zerglingből lehet mutálni, nagy splash damage van light unitok ellen) azokat felrobbanthatod a föld alatt, ha elég ügyes vagy, mert itt nem automata a mine, mint BW ben ;) S ezért gyakran izgalmas is, hogy a játékos jókor robbant-e stbstb. Lehet, hogy kapzsi és hamar robbant és csak pár tankot üt, amik ellen nincs nagy hatása (valóban a hard counterek miatt), de ha a jó pillanatban üti le a zerg az x billentyűt (explode) akkor ezernyi marine hallhat meg. Amire a közönség hangosan reagál, ha moonról van szó én is ordítok örömömben milyen szépen csinálja
avatar #41
Alap esetben nem írnék semmit, mert úgy is tudom, hogy a kis BW-s közösség ragaszkodik a saját igazához és, aki mást mond az hülye, vagy paraszt. De mivel az NASL (North American Star League $100 000 prizepool) startra várok, illetve sikerült nyan-nyanrá röhögnöm magam Nypetin nem hagyhatom ki ezt a remek lehetőséget. Az interjút a megjelenés napján olvastam és nem áll szándékomban felfrissíteni az emlékezetem, kivételt képez a starcraft 2-es rész. Amit újra elolvasok, és szándékaim szerint bele is kötök.

"MBC meg OGN megállapodott a Blizzarddal, szóval nem valószinű hogy abbahagynák a BW ligákat Koreában. De Korea más világ, Brain szerverre felmész délelőtt, és 5 számjegyű ember online. iCCupon csúcsidőben 1200 körüli, de általában 3 jegyű. SC2 előtt 2500 körül volt a maximum létszám, szóval kb. feleződött. Nem annyira rossz a helyzet, mint azt sokan gondolnák. Egyelőre nem tartok a BW "kihalásától". Majd akkor kell aggódni, ha lesz érdemi vetélytársa."
Vicces :D Az elejéhez én annyit szólnék hozzá, hogy ma olvastam TL-en ,hogy a Blizzard meghívja a Kespát a "főhadiszállásra" és lehetséges, hogy lesz starcraft 2 liga. De ez nagyon pletyka szintű információ. Hopp elkezdődött az NASL.Jelenleg 33 000 nézik meglátjuk meglesz-e a 100 000... Mondjuk az NASL elég nyan-nyan, de nem baj legalább lóvé van benne :D. Szerencsére csak Moon meccsei érdekelnek, így folytathatom tovább =).http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=241547 Lehet, hogy hülyeséget mondok mert nem elég jó az angol tudásom, de én ezt szűrtem le. Javítsatok ki, ha tévedek.
"Pez: SC2-vel csak kampányt játszottam, de láttam pár VOD-ot, meg azért olvasgattam is ezt-azt fórumokon. BW-ben nagyon sokmindent kell jól csinálni egyszerre, amit önmagában is nehéz. Nagyon sok múlik a jó unitcontrolon, sok olyan unit is van ami gondoskodást igényel (vulture, reaver). Például BW-ben mi a jobb, vult vagy goon (egymás ellen)? A válasz: attól függ, hogy használod, jó minolással lehet jobb a vult bizonyos létszámig. SC2-ben - amennyire én tudom - eléggé hard counter megoldások vannak. AI okosítása is azzal jár, hogy kevésbé domborodik ki az ember teljesítménye. Például az autosurround, smartcast, MBS. Macro is sokkal nehezebb volt, most jó közelítéssel bárki tud közel tökéletes macrót tolni SC2-ben, míg BW-ben kb. lehetetlen. A hard counterek miatt sokkal nagyobb a mákfaktor. Valamint még probléma a magaslati előny elvétele. BW-ben jelentős előnnyel járt a magaslat birtoklása, fontosabb volt a jó pozíció megszerzése. SC2-ben az egységek túl közel állnak egymáshoz, ez nem csak hülyén néz ki és egy nagy folyó paca érzetét kelti, hanem áttekinthetetlen is.

Az SC2 jelen állapotában jóval rosszabb játék, mint a BW. És nem csak azért mert még nincs úgy kiforrva, vagy mert egyelőre az igazán jó játékosok BW-znek. Szerintem sokkal gyökeresebb változás kéne a kiegészítőkbe, mint amit meg merne lépni a Blizzard. Már a béta ideje alatt kiderült, hogy az SC2 inkább casual vonal felé viszi el a szériát.

A BW nem egészen ilyen cipőben járt, inkább az volt a baj, hogy teljesen új típusú játék volt. Nem voltak kiforrott buildek, nem tudták mi az a timing window, nem tudták mi az az exp timing, mi az a pressure. De már akkor is meg voltak az izgalmas adok-kapok csaták."
Olyan könnyedén bele lehet ezekbe kötni. Az elején elmondod, hogy semmi közöd a játékban, így ezt tiszteletben is tartom. Ezért inkább én is véleményt írok le. Sc2-ben mi a jobb a baneling, vagy a Marine egymás ellen? Ugyan az a helyzet, mint BW-ben. http://www.youtube.com/watch?v=04lvl8kcvfo&feature=related ez egy baneling land mine volt nem valóságos, úgy értem csak hülyültek a készítők nem egy valódi meccsen zajlott ez le. Sc2-ben ellentétben a BW-vel, a zerg kapott mine-t amit lehet, hogy a blizz eredetileg be sem akart ültetni. Ha burrowozol banelingeket (zerglingből lehet mutálni, nagy splash damage van light unitok ellen) azokat felrobbanthatod a föld alatt, ha elég ügyes vagy, mert itt nem automata a mine, mint BW ben ;) S ezért gyakran izgalmas is, hogy a játékos jókor robbant-e stbstb. Lehet, hogy kapzsi és hamar robbant és csak pár tankot üt, amik ellen nincs nagy hatása (valóban a hard counterek miatt), de ha a jó pillanatban üti le a zerg az x billentyűt (explode) akkor ezernyi marine hallhat meg. Amire a közönség hangosan reagál, ha moonról van szó én is ordítok örömömben milyen szépen csinálja
avatar #40
Pene 2011. július 8. 7054 hozzászólás 10.
Válasz Pezsmapatkany #39. hozzászólására
jajjj de jo uj fejlemeny van, elkepzelheto hogy megis indulas lesz?? :O
reméljük. bármi van, küldj kérlek egy üzenetet is. köszi!
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #39
jajjj de jo uj fejlemeny van, elkepzelheto hogy megis indulas lesz?? :O
avatar #38
WannaB 2011. július 7. 236 hozzászólás 1524.
:vicceltem, annyi ratyi között még rosszul érezném magam és azt ugye senkisem akarja
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #37
NyPeti 2011. július 7. 85 hozzászólás 3093.
Válasz WannaB #36. hozzászólására
ja, tök cink, hogy egyenlő mértékű az elbánás velünk is, már nem szabad semmi rosszaságot csinálni :(
:fúj :fúj
menjünk át sc2.hura
megbánnád ;)
avatar #36
WannaB 2011. július 7. 236 hozzászólás 1524.
ja, tök cink, hogy egyenlő mértékű az elbánás velünk is, már nem szabad semmi rosszaságot csinálni :(
:fúj :fúj
menjünk át sc2.hura
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #35
deekin 2011. július 7. 337 hozzászólás 1133.
vigyázz engem kimoderáltak mikor legutóbb megállapítottam hogy az oldal cenzúrázza a "k u r" kifejezést. remélem a bw részleg ezúttal megvéd mindkettőnket
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #34
WannaB 2011. július 7. 236 hozzászólás 1524.
Válasz WannaB #33. hozzászólására
nyan-nyan nem engedi hogy leírjam hogy ku_rázsi, mekkora nyan-nyan
és még azt sem hogy S Z A R, óvoda.
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #33
WannaB 2011. július 7. 236 hozzászólás 1524.
Válasz WannaB #32. hozzászólására
te olyan vagy mint nyan-nyanázsi kicsiben, gondolom, lenne
nyan-nyan nem engedi hogy leírjam hogy ku_rázsi, mekkora nyan-nyan
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #32
WannaB 2011. július 7. 236 hozzászólás 1524.
Válasz NyPeti #30. hozzászólására
Ez elvileg az sc1-es fastest map possible lenne, ilyen van sc2 be is csak végtelen minerállall, és gasal :D
De ez egy mód lenne, gondolom ott is, és sima gameben azért kell expelgetni :) vagy nem ?
te olyan vagy mint nyan-nyanázsi kicsiben, gondolom, lenne
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #31
deekin 2011. július 7. 337 hozzászólás 1133.
én csak az asztal alá szoktam beexpelni ha érted mire gondolok xDD
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #30
NyPeti 2011. július 7. 85 hozzászólás 3093.
Válasz uLtRaViOleNcE #28. hozzászólására
minek kiterjeszkedni mikor úgy is csak 1 kristály van DE AZ 50000
és egyszerre több építőmunkás tudja hordani az ércet sóvel teljesen felesleges nem értem?
Ez elvileg az sc1-es fastest map possible lenne, ilyen van sc2 be is csak végtelen minerállall, és gasal :D
De ez egy mód lenne, gondolom ott is, és sima gameben azért kell expelgetni :) vagy nem ?
avatar #29
WannaB 2011. július 6. 236 hozzászólás 1524.
pontosan, 4 gw zilot meg úgyis megöl mindenkit, nem kell exp
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #28
minek kiterjeszkedni mikor úgy is csak 1 kristály van DE AZ 50000
és egyszerre több építőmunkás tudja hordani az ércet sóvel teljesen felesleges nem értem?
avatar #27
deekin 2011. július 6. 337 hozzászólás 1133.
rosszul tudod
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #26
NyPeti 2011. július 6. 85 hozzászólás 3093.
Válasz WannaB #24. hozzászólására
mi az az exp?
nem érek én már rád szépöcsém, sajnálom
ha jól tudom olyan sc1 ben is volt :D
avatar #25
Válasz WannaB #24. hozzászólására
mi az az exp?
nem érek én már rád szépöcsém, sajnálom
avatar #24
WannaB 2011. július 6. 236 hozzászólás 1524.
mi az az exp?
nem érek én már rád szépöcsém, sajnálom
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #23
Válasz WannaB #22. hozzászólására
furcsa, de nekem még az is rémlik, hogy kacsuka vs gyilkos meccs pp volt és mindenki azt mondta, hogy kashzu simán nyer 2-2nél, tök örültünk, mert hogy mégiscsak csíle, évek óta top 5 nat team, de aztán vesztés és nem mi jutottunk be a döntőbe
németeket nem tudom mikor vertük utoljára, erről inkább mátét kéne megkérdezni
wannab vodokat akarok ! (amin 1nél több exped van pls)
avatar #22
WannaB 2011. július 5. 236 hozzászólás 1524.
furcsa, de nekem még az is rémlik, hogy kacsuka vs gyilkos meccs pp volt és mindenki azt mondta, hogy kashzu simán nyer 2-2nél, tök örültünk, mert hogy mégiscsak csíle, évek óta top 5 nat team, de aztán vesztés és nem mi jutottunk be a döntőbe
németeket nem tudom mikor vertük utoljára, erről inkább mátét kéne megkérdezni
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #21
deekin 2011. július 5. 337 hozzászólás 1133.
hungria :D mér van spanyolul
lol pez is játszott rajta és nem is emlékszik
life is balanced L2P @];-Ð
avatar #20
WannaB 2011. július 5. 236 hozzászólás 1524.
Chile 3-2 Hungria

osR-cRuZa 2-1 sas.Ace
osR-SenDoh 0-2 LRM)Fless
AG.Ultra 0-2 LRM)Mate
osR-KiLLeR 2-0 sas.kashu

AG.Belladona + osR-Babo 2-0 sas.Pez + sas.Vorti

gg's

Ez az utolsó Hun A cw amit játszottunk, ez 1 év 2 hónapja esett meg.
Anti Global Retardator A.K.A CALEBMACI
avatar #19
nyan-nyanorult féreg :P
avatar #18
az sc2nél ami a unitok egybefolyását illeti a legnagyobb zavaró faktor számomra a splash emberfeletti hatékonysága volt
nem csak röhelyes és átláthatatlan a limitnyi unit stackelődés, hanem 1-2 baneling, tank, akármi pillanatok alatt megöli az összes hardcounterelt egységet a kupacban.
meg vicc hogy a storm alig sebez, persze 3 thor lövés egy mutakupacot simán kinyír ha nem húzod szét
ezek miatt a játék olyanná válik hogy "egy pillantra nem figyelek vesztek"
nincs olyan ember a földön akivel ez ne fordulna elő, így jön képbe a hatalmas mákfaktor

fogalmam sincs 1 éve milyen nw volt de ismerve mátét és figyelembe véve azt hogy ezt bemásoltad ide, vélehetően a srác még mindig súlyos szellemifogyatékossággal küzd

off de azért a s z a r -t nemhiszem hogy nyamnyamozni kéne..

nyan-nyankazmus
nyan-nyantafarkú malac
nyan-nyanénkitermelés
kicsit sem idegesítő?