Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Hét replayeTovább

minimap

Rain vs XiGua - TvZ@Terminus SE

EA: Tilos perelni?

Médialesen 2011. szeptember 26. Drang 8 hozzászólás 8569 olvasás Címkék: Magyarország USA EA games DICE Battlefield 3

Az ITCafe.hu ismét a játékokhoz kapcsolódó általános szerződési feltételek (angolul EULA) témakörben jelentkezett érdekes írással:

Akárcsak a Sony esetében, újra a ngohq.com számolt be arról, hogy az Electronic Arts (EA) új általános szerződési feltételeiben (ÁSZF) megtiltja a felhasználóknak, hogy bírósághoz forduljanak, ha nem tudják problémáikat rendezni a céggel.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a a Sony a jövőben a cég és az ügyfelek közötti vitás kérdéseket először, a felhasználókra nézve is kötelezően, egy, a Sony által kijelölt választott bíróság előtt kívánja megoldani, ugyanakkor azt is kikötik, hogy bármely eljárás, akár az említett békéltető testület vagy éppen bíróság előtt, csakis egyénileg indítható meg, az ügyfelek nem állhatnak össze csoportos perre – pert egyébként egyénileg is csak akkor indíthatnak, ha a Sony és a felhasználó írásos megállapodást kötött arról, hogy a békéltető testület előtt nem tudták rendezni a vitás ügyeket. Az ügyfelek megtehetik ugyan, hogy ezt a módszert, a békéltető testületi megoldást nem fogadják el, ám ebben az esetben szeptember 15-étől számítva harminc napon belül levélben (papíron, postai úton, nem e-mailben) jelezniük kell a Sonynak, hogy fenntartják a csoportos perben való részvétel jogát.

Úgy tűnik, az EA is hasonló úton készül járni, ugyanis az online játékokat kínáló Origin platformjuk legújabb ÁSZF-ébe belefoglalták, hogy az elégedetlen felhasználók sem maguk nem fordulhatnak bírósághoz, sem csoportosan nem indíthatnak pert (class-action). Igaz, az EA szövegében már szerepel az a kitétel, hogy ez a módszer ugyan teljesen törvényes, ám vannak országok, ahol mások a rendelkezések, ott nem érvényes ez a pont (a kanadai Quebec, Oroszország, Svájc, valamint az Európai Unió tagállamai).

A sokak által vitatott rész szerint az ÁSZF elfogadásával mind a felhasználó, mind az EA lemond arról a jogáról, hogy a köztük felmerülő vitás ügyeket egyénileg vagy csoportosan bíróság elé vigye, majd részletezik, hogy mi is számít „vitás ügynek”.

Az érintett országok játékosai természetesen már vitatják az ÁSZF jogszerűségét, s a felháborodás különösen azért nagy, mert alig néhány hete a közfelháborodás szorította rá az EA-t, hogy egy korábbi szerződésmódosítást visszavonjanak, ugyanis az augusztusban kiadott ÁSZF-ben egyrészt a lehető legszélesebb körű adatgyűjtési jogot követelte magának a cég, ráadásul azt is ki akarták kötni, hogy ezeket az információkat eladhassák harmadik félnek.

A történet felettébb aktuális, ugyanis felhasználók milliói várják messiásként az Electronic Arts legújabb FPS üdvöskéjét a BF 3-at. A Battlefield 3, mely az E3-on és a Gamescomon is osztatlan sikert aratott, közel 1,25 millóan előrendelték már.

Te el szoktad olvasni a játékokhoz tartozó ÁSZF-et?
Igen
TASIKA____- kuLi hello_kitty
ProphetBZDMG LSdm___ Miff
Kosi_gaga
Nem
deadaLone_ ULTRA SpongeBob
BANCi_bye T1tus_ _REDL
X-plosiv_KaKaDu ejjha kriszng
saint1 -BRADA- --_---_----
NOEL vafyka piZsi.-
-zol1- Dzsoo_ Hagymasbab
-toxiKA- geri96 zeronine
Dancients__Crx Rhyn IAMCOCONUT
THERAGEMAN Chornya_Cholni scarry_
gabis._XIII Willpower _SammY_
nyihah aaaaeeee cami1987
vizuaLLL cube. kz009
linth tomypro ROLOO
-pityusz- ForgoT Razor
Revolution Fradistawar Br3nor
Gonzo1984
Talán
ahl

Kapcsolódó linkek

avatar #8
uLtRaViOleNcE 2011. szeptember 28. 122 hozzászólás 2473.
nyan-nyan EA very bad campany never bui EA game because very very garagae developers
avatar #7
-ess- 2011. szeptember 27. 747 hozzászólás 507.
nem azért töltök le vagy veszek meg egy játékot hogy ezt a sz*rt olvasgassam hanem hogy játsszak
avatar #6
hello_kitty 2011. szeptember 27. 1633 hozzászólás 197.
Válasz pedalgep #5. hozzászólására
Nem-nem, azt a részét levágtam, csak olyan furcsának tűnt leírva, hogy az EA is lemond a pereléshez való jogáról..
Félreértelmezed. Csak TŐLED vonja meg ezt a jogot, de a 2 év után törlöm az accod, ha nem lépsz be után vagy a adatkereskedelmi paktum után már nem is hat annyira pofátlannak. Még szerencse (legalább ebből a szempontból) az Uniós tagság :)
- Önben testet ölt az erőszakra való hajlam... - Higgye el nem vagyok őrült, a világ az amivel baj van...
avatar #5
pedalgep 2011. szeptember 26. 969 hozzászólás 374.
Válasz Pene #3. hozzászólására
ha véletlen arra gondolsz, hogy az EA-t, mint céget több személy alkotja, akkor tévedsz. a többesszám ne tévesszen meg, az EA egyfős jogi entitásnak minősül.
Nem-nem, azt a részét levágtam, csak olyan furcsának tűnt leírva, hogy az EA is lemond a pereléshez való jogáról..
avatar #4
ekim 2011. szeptember 26. 194 hozzászólás 1767.
Válasz pedalgep #2. hozzászólására
A sokak által vitatott rész szerint az ÁSZF elfogadásával mind a felhasználó, mind az EA lemond arról a jogáról, hogy a köztük felmerülő vitás ügyeket egyénileg vagy csoportosan bíróság elé vigye, majd részletezik, hogy mi is számít „vitás ügynek”.

Lehet félreértelmezem, de most ha Gipsz Jakab feltöri az Origint, akkor az EA nem viheti bíróságra az ügyet? Nem hinném :D
A bűncselekményt az állam törvényei szankcionálják. Itt inkább arról van szó, hogy a felhasználónak akadjon bármilyen követelése a cég felé, azt nem viheti bíróságra. Amerikában minden szarral lehet pereskedni, ráfoghatod, hogy azért lettél szellemi rokkant, mert évekig csak EA játékokkal játszottál.... :)
avatar #3
Pene 2011. szeptember 26. 7054 hozzászólás 10.
Válasz pedalgep #2. hozzászólására
A sokak által vitatott rész szerint az ÁSZF elfogadásával mind a felhasználó, mind az EA lemond arról a jogáról, hogy a köztük felmerülő vitás ügyeket egyénileg vagy csoportosan bíróság elé vigye, majd részletezik, hogy mi is számít „vitás ügynek”.

Lehet félreértelmezem, de most ha Gipsz Jakab feltöri az Origint, akkor az EA nem viheti bíróságra az ügyet? Nem hinném :D
ha véletlen arra gondolsz, hogy az EA-t, mint céget több személy alkotja, akkor tévedsz. a többesszám ne tévesszen meg, az EA egyfős jogi entitásnak minősül.
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #2
pedalgep 2011. szeptember 26. 969 hozzászólás 374.
A sokak által vitatott rész szerint az ÁSZF elfogadásával mind a felhasználó, mind az EA lemond arról a jogáról, hogy a köztük felmerülő vitás ügyeket egyénileg vagy csoportosan bíróság elé vigye, majd részletezik, hogy mi is számít „vitás ügynek”.

Lehet félreértelmezem, de most ha Gipsz Jakab feltöri az Origint, akkor az EA nem viheti bíróságra az ügyet? Nem hinném :D
avatar #1
cube. 2011. szeptember 26. 1447 hozzászólás 230.
ennek szerintem nem sok értelme...
"Stabil az életem.. tegnap szar napom volt, ma is szar volt és valószínűleg a holnap is az lesz"