Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Hét replayeTovább

minimap

Rain vs XiGua - TvZ@Terminus SE

Kutatási felhívás: Virtuális kaland II.

Médialesen 2013. március 1. Pene 15 hozzászólás 7567 olvasás Címkék: Budapest World of Warcraft tudomány ingyenes

Pesti vagy? Egyetemista? Igaz rád, hogy nem játszottál soha semmilyen MMORPG-vel? Szívesen lennél kísérleti nyuszi? Ha mindegyik kérdésre igennel válaszoltál, eljött a Te időd: ingyen és bérmentve kipróbálhatod magad a World of Warcraft világában egy PPK-s kutatási projekt keretében.

A kutatásról röviden

Az ELTE PPK Klinikai Pszichológia és Addiktológia Tanszéke idén is célba vette a hazai játékostársadalmat. "Virtuális Kaland címmel induló online játék kutatásuk lehetőséget ad arra, hogy bepillanthass a cyber világok dinamikus életébe a World of Warcarft játékon keresztül. A vizsgálat általános célja, hogy feltárja a játék szerepét a felhasználók életében, továbbá azt, hogy hogyan illeszkedik be időbeosztásukba ez a rekreációs tevékenység. Ezek az eredmények segítséget nyújthatnak az egyre növekvő játékos populáció megértéséhez.

A kutatásban való részvétel önkéntes. A kutatás időtartama alatt nincsen meghatározott vagy kötelező játékidő. Minden résztvevő annyit játszik, amennyit szeretne. Ugyanakkor, bármikor szabadon kiszállhatsz a kutatásból."

A kutatás menete

"A kutatásra jelentkezők egy 7 napos próbaidőn vesznek részt, amely alatt kipróbálhatják a játékot. Ha jelentkezel, ez alatt az időszak alatt két kérdőívet kell kitöltened, egyet a belépésnél, egyet pedig egy hét elteltével. Ezután következik a teljes kutatás, mely 3 hónapon át tart. A feladatod az lesz, hogy a rendelkezésedre álló játékkal, akkor és annyit játssz, amennyit szeretnél. Ez alatt az időszak alatt további kérdőívek segítségével gyűjtjük a kutatásunkhoz szükséges adatokat, összesen 7 alkalommal. Ezeket az első és a második hét, illetve az első, a második, valamint a harmadik hónapok elteltével kell kitöltened. Ezután lesz még egy után követéses időszak is, ekkor a játék elkezdésétől számított hatodik és tizenkettedik hónapban veszünk majd fel veled egy újabb kérdőívet."

A kutatásban való részvétel feltételei:

  1. 18 évnél idősebb egyetemista legyél, aki elérhető Budapesten.
  2. Még ne legyen semmilyen élményed az online szerepjátékok (MMORPG-k) világában.
  3. Rendelkezz számítógéppel, amire telepíthető a játék.
  4. Számolj be röviden a játékban tapasztalt élményeidről 7 alkalommal.

A kutatás alatt számodra biztosított:

  1. World of Warcraft alapjáték, melyet a kutatást követően megtarthatsz.
  2. A kutatás során 3 hónapig biztosítjuk a havi előfizetési díjat.
  3. Részesévé válhatsz egy olyan kutatásnak, ahol a játékod lesz a fontos és közben megismerheted az online szerepjátékokat.

 

Jelentkezés: http://pszichdoktori.elte.hu/?q=node/14

Határidő: 2013.03.03. (azaz holnapután!)

További információ: gaming@ppk.elte.hu

Kapcsolódó linkek

avatar #15
Válasz SIN #14. hozzászólására
Akkor már te sem jelentkezhetsz és nem a határidő miatt. :xD:
:xD:
Én emlékszem az első benyomásokra, 60as szintig tökre tetszett, aztán türelmetlen mivoltom miatt, nagyon bosszantott, hogy nem 80as.... -.- Aztán 80as lettem, és teljesen függő. XD
avatar #14
SIN 2013. március 12. 2161 hozzászólás 127.
Válasz pesoka #13. hozzászólására
WoW?? Fúj.
Akkor már te sem jelentkezhetsz és nem a határidő miatt. :xD:
avatar #13
pesoka 2013. március 3. 98 hozzászólás 2869.
WoW?? Fúj.
avatar #12
Csaba005 2013. március 3. 80 hozzászólás 3193.
Válasz lszr_ #10. hozzászólására
én ezt értem elég jól.
de nincs az adatokat mivel összehasonlítani így gyakorlatilag a kapott eredményt nem tudod összehasonlítani egy egyenrangú másik eredménnyel így egyszerűen nem tudni, hogy a kapott eredményt hova lehet besorolni a rangsorba.
Nem mindenképpen.
Attól függ mire terjed ki a kutatás.
Ha a kutatás tárgya kifejezetten az hogy miként változik meg egy hallgató magatartása (időbeosztása eredményei és kapcsolatai a valós és online világban.) akkor nincs szükség olyanokra akik már régóta játszanak/játszottak ilyen játékokkal mert másként hatna rájuk mint agy olyanra akinek mindez teljesen új.
Röviden lehet hogy ara kíváncsiak hogy mennyire képes beszippantani egy mezei embert egy jó MMORPG.
avatar #11
HODOR 2013. március 3. 775 hozzászólás 485.
mennyit fizetnek?
avatar #10
lszr_ 2013. március 3. 1115 hozzászólás 314.
Válasz SIN #7. hozzászólására
Ha megnézted volna, h miről is van szó pontosabban, akkor rájöttél volna, mi a lényege. Röviden összefoglalom: adott egy átlag egyetemista, mi lesz vele, ha berántjuk mmo-ba. Ilyen kérdésekre kell felelni, hogy hogy érzi magát, volt-e sikerélménye... stb.
én ezt értem elég jól.
de nincs az adatokat mivel összehasonlítani így gyakorlatilag a kapott eredményt nem tudod összehasonlítani egy egyenrangú másik eredménnyel így egyszerűen nem tudni, hogy a kapott eredményt hova lehet besorolni a rangsorba.
Counter-Strike 1.6 - We won't forget
avatar #9
T1GER 2013. március 2. 471 hozzászólás 823.
Válasz lszr_ #1. hozzászólására
hál isten, hogy nem lettem egyetemista.
mert most hazudnék abban, hogy soha nem játszottam mmorpg-vel és a vége az lenne, hogy visszaszoknék a wowra :DDDDD
Ezzel én is így vagyok.
ArMaDa: # Mérkőzés: HelL vs. SK [WCG 2007]
avatar #8
Konigstiger 2013. március 2. 522 hozzászólás 745.
Válasz SIN #7. hozzászólására
Ha megnézted volna, h miről is van szó pontosabban, akkor rájöttél volna, mi a lényege. Röviden összefoglalom: adott egy átlag egyetemista, mi lesz vele, ha berántjuk mmo-ba. Ilyen kérdésekre kell felelni, hogy hogy érzi magát, volt-e sikerélménye... stb.
Kutatás nélkül is meg tudom mondani hogy függőséget okoz xD Bár én már lejöttem róla, most WoT-on függök xD
avatar #7
SIN 2013. március 2. 2161 hozzászólás 127.
Válasz lszr_ #6. hozzászólására
őszintén szólva eléggé fél oldalas ez a felmérés.
sokkal több értelme lenne, ha veterán játékosokat is vizsgálnának.
az több adat, több összehasonlítási lehetőség, így több és világosabb következtetéseket lehet levonni.
Ha megnézted volna, h miről is van szó pontosabban, akkor rájöttél volna, mi a lényege. Röviden összefoglalom: adott egy átlag egyetemista, mi lesz vele, ha berántjuk mmo-ba. Ilyen kérdésekre kell felelni, hogy hogy érzi magát, volt-e sikerélménye... stb.
avatar #6
lszr_ 2013. március 2. 1115 hozzászólás 314.
Válasz SIN #3. hozzászólására
rontanád a statisztikát... :xD:
őszintén szólva eléggé fél oldalas ez a felmérés.
sokkal több értelme lenne, ha veterán játékosokat is vizsgálnának.
az több adat, több összehasonlítási lehetőség, így több és világosabb következtetéseket lehet levonni.
Counter-Strike 1.6 - We won't forget
avatar #5
Csaba005 2013. március 2. 80 hozzászólás 3193.
mert ha jól emlékszem a 60 at felhúzni már catalysm idejépen is pár nap volt csak, ha meg battlechestet kapnak amiben most alap+bc+wotlk van azt is kb 1 ha nem sokat töri magát 2 hét alatt fel lehet húzni 80as szintre.
Ha meg kel a catalysm(lvl85) az aszem 8ezer meg a panda(lvl) utána az meg 9ezer (nemtom csak saccolom).
De én már 1-2 éve leszoktam róla "Tiszta vagyok" :D
avatar #4
Csaba005 2013. március 2. 80 hozzászólás 3193.
vajon mennyit fog romlani a jelentkezők tanulmányi átlaga? :D
Meg ha csak a wow alapjátékot ot kapják meg (ami egy ezres sincs) amivel vagy lvl60 a max azt hamar megunják majd :D
avatar #3
SIN 2013. március 2. 2161 hozzászólás 127.
Válasz lszr_ #1. hozzászólására
hál isten, hogy nem lettem egyetemista.
mert most hazudnék abban, hogy soha nem játszottam mmorpg-vel és a vége az lenne, hogy visszaszoknék a wowra :DDDDD
rontanád a statisztikát... :xD:
avatar #2
name 2013. március 1. 285 hozzászólás 1310.
Válasz lszr_ #1. hozzászólására
hál isten, hogy nem lettem egyetemista.
mert most hazudnék abban, hogy soha nem játszottam mmorpg-vel és a vége az lenne, hogy visszaszoknék a wowra :DDDDD
:xD:
avatar #1
lszr_ 2013. március 1. 1115 hozzászólás 314.
hál isten, hogy nem lettem egyetemista.
mert most hazudnék abban, hogy soha nem játszottam mmorpg-vel és a vége az lenne, hogy visszaszoknék a wowra :DDDDD
Counter-Strike 1.6 - We won't forget